توسعهدهنده سابق GTA از روند عرضه بهروزرسانیهای روز اول بازی انتقاد کرد
ایده اینکه میتوان مشکلات را هنگام یا بعد از عرضه بازی به واسطه بهروزرسانیهای روز اول برطرف کرد، ظاهراً باعث ایجاد عادات نامناسب در فرآیند توسعه شده است. بسیاری از بازیها امروزه در وضعیت ایدهآلی عرضه نمیشوند.
این موضوع به معنای آن نیست که این بازیها نمیتوانند لذتبخش باشند، اما به این معناست که بازیکنان اغلب باید منتظر پچ روز عرضه یا آپدیت در مدت کوتاهی پس از عرضه باشند تا مشکلات آشکار بازی برطرف شود.
این روند اخیر مورد انتقاد بسیاری از اعضای جامعه گیمینگ قرار گرفته است، از جمله کالین اندرسون، یکی از توسعهدهندگان سابق Grand Theft Auto که به عنوان مدیر صداگذاری در این سری فعالیت داشته است. او در توییتر در این باره نوشت:
به عنوان یک توسعهدهنده، من آن انضباطی را که میدانستی هیچ راهی برای اصلاح بازی پس از عرضه وجود ندارد، از دست دادهام. ذهنیت پچ روز اول امروزی تنها باعث تشویق به عادات بد در توسعه و مدیریت میشود و تجربه مشتری را نیز بدتر میکند.
برخی دیگر از توسعهدهندگان و بازیکنان نیز نظر خود را در این مورد بیان کردند و عمدتاً با اندرسون موافق بودند. هرچند ممکن است بازیهای امروزی با اهداف بزرگ عرضه شوند، این بدان معنا نیست که این اهداف لزوماً محقق میشوند. گاهی اوقات، مردم سالها منتظر میمانند تا یک بازی به طور کامل به چشمانداز موردنظر و اولیه خود دست یابد.
منبع:گیم فا
اخبار بازی