مدیر ایکس باکس: استفاده از عناوین قدیمی خودمان را به بازیهای جدید لایسنس شده ترجیح میدهم
فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، در مصاحبهای با وبسایت GameFile، بار دیگر از علاقه خود به استفاده از فرنچایزهای اصیل و قدیمی ایکس باکس به جای تکیه بر عناوین ترد پارتی لایسنس شده صحبت کرد.
فیل اسپنسر در رابطه با احتمال رجوع به عناوین کلاسیک ایکس باکس، چنین پاسخ داد:
من طرفدار تکیه به عناوین لایسنس شده و ترد پارتی نیستم، بلکه علاقهمند بازگشت به آیپیهای کمتر استفاده شده قدیمی هستم.
اگرچه ایکس باکس در سالهای گذشته، چندین فرنچایز مختلف را با ریمیکها و ریمسترهای متعدد بازگردانده است، اسپنسر باور دارد که این کمپانی در رسیدن به بالاترین درجه هنر زنده کردن آیپیهای قدیمی، فاصله زیادی دارد.
خرید استودیوهای مختلف توسط مایکروسافت، مجموعه وسیعی از IPهای مختلف را در اختیار ایکس باکس قرار داده است که همچنان مورد استفاده قرار نمیگیرند. چند سال پیش نیز، مدیرعامل Activision از بازسازی چندین عنوان کلاسیک خبر داده بود. از سوی دیگر، اسپنسر اغلب با پوشیدن تیشرتهایی که به فرنچایزهای کلاسیک اشاره میکنند، بهویژه در رویدادهای عمومی، گمانهزنیهای زیادی راجع به احتمال بازگشت عناوین قدیمی میان طرفداران به پا کرده است.
مدیرعامل ایکس باکس همچنین به مشکلاتی که در بازیهای ترد پارتی وجود دارد، به خصوص در مورد حقوق معنوی و انتشار آنها نیز اشاره کرد. در واقع، زمانی که قراردادها و مجوزها پس از مدتی منقضی میشوند، شرکتها با چالشهای زیادی برای عرضه آن دست از عناوین مواجه خواهند شد. یکی از معایب اصلی تکیه بر بازیهای دارای لایسنس این است که این قراردادها میتوانند مدت زمانی که یک بازی در پلتفرمهایی مانند Xbox Game Pass در دسترس میماند را محدود کند. برای مثال، بازیهای مسابقهای همانند The Crew، اغلب زمانی که مجوز ماشینها، آهنگها یا موسیقی استفاده شده منقضی شود، از دسترس خارج میشوند.
اگرچه اسپنسر به طور کلی در مورد بازیهای دارای مجوز محتاط است، اما او دیدگاههای مثبتی را در مورد مشارکت فعلی مایکروسافت با دیزنی بیان کرد. دو بازی بزرگ دارای مجوز در دست ساخت، ایندیانا جونز توسعه یافته توسط MachineGames و Marvel’s Blade از Arkane Lyon هستند که هر دو بر اساس فرنچایزهای مشهور متعلق توسعه مییابند.
منبع:گیم فا
اخبار بازی